window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'G-WV8NCST931');

Wie had ooit gedacht dat een reddende engel zich zou aandienen als blonde, enthousiaste en doorzettende bom van energie luisterend naar de naam Anke. 
Na het aanzoek met kerst 2019 begonnen onze grootse plannen om te gaan trouwen. Met een baby onderweg en corona nog als griepje hield niets ons nog tegen dit allemaal zelf te gaan regelen, tot… tot de realiteit doordrong. Thuis trouwen was de wens en leek de oplossing voor alle beperkingen in de horeca maar wat hebben we daar allemaal voor nodig? Uiteindelijk bleek die vraag met twee mogelijkheden te beantwoorden; relatietherapie of een weddingplanner. 

De keuze viel op optie twee en al snel diende Anke zich aan. In een uur tijd vermenigvuldigde onze zorgen toen Anke ging opnoemen waar we vooral nog niet aan hadden gedacht. Toen ze woorden als 
‘draaiboek’ en ‘BABS’ ging gebruiken dachten wij dat dit voornamelijk jargon was maar klaarblijkelijk was dit juist onze tekortkoming. Zo snel als de zorgen kwamen verdwenen ze ook weer voor de zon 
toen Anke zij dat ze ons daar allemaal mee ging helpen. Een draaiboek werd opzet, appgroepjes gemaakt met alle betrokkenen en een imposante gedeelde to-do lijst verscheen in onze Dropbox. 
De dag naderde en toen weer niet… het ‘griepje’ gooide roet in het eten en de bruiloft werd bijna een half jaar verschoven. Geen feest maar vooral geen probleem. Anke gooide het hele draaiboek om en er werd vol ingezet op een nieuwe datum. De voorbereidingen gingen verder, de dag naderde en de appjes kwamen en mailtjes kwamen is steeds hoger tempo. “Hebben jullie dit geregeld?”, 
“Denken jullie nog daaraan?” Soms vermoeiend maar voor ons broodnodig. 
Het thuis trouwen leek ook voor Anke een uitdaging te zijn maar bleek uiteindelijk slechts een extra horde. Servies, stoelen, tafels, drank, eten, aankleding etc. etc. Overal had Anke haar connecties voor 
waar we uiteindelijk graag gebruik van maakte. Drie weken voor de dag: “Anke, volgens mij mogen we de bruiloft organiseren met toegangstesten, hoe zit dat?” 24 uur later antwoord en een plan. 
Twee weken voor de dag: “Anke, de zanger heeft afgezegd, weet jij nog iets?” welgeteld een uur later hadden we een naam en telefoonnummer.

9 juli, de dag. In het jaar voorafgaande aan onze bruiloft had Anke ons al met zoveel geholpen en voorbereid dat er op deze bijzondere dag niets meer aan het toeval was overgelaten… Hahaha. Drie 
kwartier voordat we elkaar zouden zien sommeerde Anke mij (de bruidegom) nu toch echt te gaan aankleden wat het startschot was voor allerlei uitdagingen die zo’n dag schijnbaar nu eenmaal met 
zich meebrengt. Iemand uit de bediening die last-minute afviel, artiesten met wensen, toegangstesten en verder kunnen we eigenlijk niets opnoemen omdat wij er helemaal niets van meekregen tot veel van onze gasten ons erop wezen hoezeer de aanwezigheid van Anke als prettig werd ervaren. Aanwezig maar niet op de voorgrond, duidelijk in de communicatie, altijd vrolijk en een perfect nageleefd draaiboek zonder dat iemand door heeft gehad dat er daadwerkelijk echt een strakke planning was. 

Voor ons was het inschakelen van Anke het beste wat ons voor de mooiste dag van de rest van ons leven, kon overkomen. Wijzelf en vooral onze ceremoniemeesters die door de rol van Anke op de 
dag zelf niets tot weinig meer om handen hadden, hebben ieder moment van de dag maximaal genoten.